"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

7 dalil kenapa “120 SD RPK” itu satu

Harapandaily

Baru-baru ini, Raja Petra Kamaruddin (RPK) mendakwa terdapat 120 pengisytiharan statutori (SD) dari ahli parlimen dan ini adalah cukup untuk menjatuhkan kerajaan Madani pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Dakwaan ini satu pembohongan semata-mata. Berikut adalah tujuh dalil mengapa dakwaan RPK satu pembohongan.

Cara SD sudah tidak terpakai, kerana sebelum ini ada MP yang tandatangan 3-4 SD berbeza.

Umno pinda perlembagaan parti, yang akan mengakibatkan sesiapa MP Umno tidak ikut dasar parti dalam pembentukan Kerajaan akan hilang kerusi.

RPK jaja kononnya ada nama 3 MP Warisan, tapi dalam senarai dia sendiri Warisan dicatat sebagai menolak SD – dan sudah dinafi oleh MP Warisan kepada media.

Ketua Pembangkang Datuk Seri Hamzah Zainuddin (PN-Larut) sudah nafi terima perkenan untuk menghadap Yang Dipertuan Agong.

Tuanku Sultan Johor telah bertitah tidak akan menerima sesiapa menghadap sehingga 31 Januari

GPS, GRS terbuka kata tak nak terlibat. “Paloi!” kata Abg Jo!

RPK kaki pembohong, sudah berapa kali dia terbukti salah sebelum ini. Dia juga ‘askar upahan’ – siapa bayar, maka cerita itulah dia jaja

Tiada ulasan: