"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

50 rumah musnah terbakar, 300 pekerja pembinaan hilang tempat tinggal

FMT Reporters
Asap berkepul daripada api yang menjilat lima blok rumah pekerja pembinaan di Jalan Penampang, Bandar Baru Penampang petang tadi.
PETALING JAYA: Lima blok rumah terbakar di Bandar Baru Penampang terbakar petang tadi, menyebabkan kira-kira 300 pekerja pembinaan tinggal sehelai sepinggang.

Kesemua blok masing-masing yang mempunyai 10 pintu musnah sepenuhnya dalam kejadian kira-kira 4.30 petang tadi, lapor Sinar Harian.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Penampang Zeno Tinggalan berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu pada 4.52 petang.

Seramai 14 anggota BBP Penampang bersama sembilan anggota BBP Kota Kinabalu kemudian dikerahkan ke lokasi kejadian di Jalan Penampang, 4km dari BBP Penampang.

“Kejadian melibatkan lima blok rumah pekerja jenis tidak kekal dengan setiap blok terdapat 10 pintu terbakar 100%.

“Kesemua rumah tersebut dihuni kira-kira 300 pekerja pembinaan di kawasan tersebut,” kata Zeno.

Kebakaran berjaya dikawal pada 5.50 petang dan tiada kecederaan mahupun kemalangan jiwa dilaporkan.

Tiada ulasan: