"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penyeludup hilang lepas terjun Sungai Golok ketika serbuan polis

ROHANA MOHD. NAWI
Anggota bomba menjalankan SAR di Sungai Golok dekat pos kawalan PGA Pulai, Pasir Mas, Kelantan hari ini. FOTO IHSAN BOMBA
PASIR MAS – Seorang lelaki yang disyaki penyeludup dikhuatiri lemas selepas terjun ke dalam Sungai Golok dekat pos kawalan Pasukan Gerakan Am (PGA) Pulai, di sini malam tadi.

Mangsa, Mohd. Yuki Mohd. Yusoff, 41, hilang di dalam sungai berkenaan kira-kira pukul 8 malam selepas dipercayai melarikan diri semasa serbuan pihak polis.

Komander Operasi Kanan Balai Bomba dan Penyelamat Pasir Mas, Mohd. Azmi Hussin berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian itu kira-kira pukul 3.17 pagi tadi.

Menurutnya, seramai 19 anggota dari balai bomba Pasir Mas, Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA) balai bomba Pengkalan Chepa dan Pengkalan Kubor bergegas ke lokasi kejadian untuk menjalankan operasi mengesan mangsa.

“Operasi ditamatkan kira-kira pukul 3.55 pagi sebelum disambung semula pada pukul 8 pagi tadi. Sehingga kini, mangsa masih belum dijumpai.

“Selain selaman pasukan PPDA, operasi mencari dan menyelamat (SAR) mangsa turut dijalankan di kawasan persisir pantai dengan menggunakan tiga buah bot bomba,” katanya – KOSMO! ONLINE

Tiada ulasan: