"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lima askar maut ketika latihan kereta kebal seberang sungai

BERNAMA

New Delhi: Lima askar India maut ketika menyeberangi sebatang sungai di Wilayah Ladakh dengan menaiki sebuah kereta kebal pada Sabtu.

Mereka adalah peserta satu latihan kereta kebal di Daulat Beg Oldie, Wilayah Ladakh berhampiran Garisan Kawalan Sebenar (LAC) dengan China, lapor media tempatan.

Paras air naik dengan mendadak berikutan banjir kilat semasa mereka menyeberangi sungai pada awal Sabtu, menenggelamkan kereta kebal T-72 yang dinaiki mereka, menurut laporan itu.

"Sungguh menyedihkan dengan kehilangan lima askar tentera darat India yang berani dalam kemalangan yang tidak diduga ketika menyeberangi sebatang sungai di Ladakh," kata Menteri Pertahanan Rajnath Singh.

Tiada ulasan: