"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki asing samun, rogol warga emas ditahan

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang warga asing ditahan kerana disyaki menyamun dan merogol seorang wanita warga emas di sebuah pangsapuri di Cyberjaya.

Ketua Polis Sepang, Wan Kamarul Azran Wan Yusuf, berkata lelaki 25 tahun itu ditahan kira-kira 12.20 tengah hari tadi di Cyberjaya susulan laporan mangsa berusia 71 tahun pada 12.18 tengah malam tadi.

Turut dirampas barang milik pengadu (mangsa). Suspek akan direman esok di Mahkamah Majistret Sepang, katanya dalam kenyataan.

Menurutnya, kes disiasat bawah Seksyen 376 dan 392 Kanun Keseksaan, iaitu rogol serta samun.

Seksyen 376 Kanun Keseksaan memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan, manakala Seksyen 392 membawa hukuman penjara maksimum 14 tahun dan denda atau sebat.

Tiada ulasan: