"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tular ‘lagu sesat GISB’, Abuya dianggap utusan Tuhan

Harapandaily

Satu organisasi membongkar ajaran sesat berkongsikan sebuah lagu yang dikatakan sebagai “lagu sesat GISB” (GISB Holdings Sdn Bhd).

Pusat Kajian Ajaran Sesat (Pukas) Malaysia menerusi hantaran di Facebook menyatakan lagu berdurasi 3:37 minit itu dipasang sepanjang tempoh kuarantin ahli.

“Lagu ini anda tidak akan temui dalam carian umum kerana ia merupakan lagu rahsia kumpulan mereka.

“GISBH pandai menjaga kerahsiaan mereka terutama melibatkan penyelewengan akidah.

“Bagi ahli GISBH yang “didenda” akan dikuarantinkan beberapa bulan di kawasan-kawasan tertentu.

“Antara lagu indoktrinasi GISBH yang akan dimainkan ialah lagu ini,” menurut kenyataan Pukas Malaysia hari ini.

Jelasnya, lagu itu menyatakan manusia menyerah diri kepada Abuya Asaari Muhammad kerana pengasas pertubuhan Al-Arqam itu kononnya mempunyai kunci keselamatan dunia dan akhirat antara kandungan sesat di dalam lagu tersebut.

Selain itu, lagu tersebut turut menyebut tentang Abuya Asaari yang juga pengasas GISB sebagai sahibul zaman merujuk wali Qutb serta dianggap utusan Tuhan.

Lagu dendangan penyanyi wanita itu juga menyatakan Abuya sebagai pemilik zaman, pemuda bani Tamim (PBT), bayangan nabi serta pemimpin pilihan Tuhan.

Tiada ulasan: