"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki warga asing dibunuh, 7 suspek ditahan

Amir Hamzah Nordin
am@hmetro.com.my

Bentong: Seorang lelaki warga asing berusia 38 tahun ditemukan mati dipercayai ditikam dengan menggunakan objek tajam di sebuah kuarters kilang di sini, semalam.

Ketua Polis Pahang Datuk Seri Yahaya Othman berkata, pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian itu, 11 malam semalam.

"Bertindak di atas maklumat, polis menahan seorang lelaki warga tempatan dan enam lagi suspek warga asing, masing-masing berusia 27 hingga 39 tahun, pada 1.25 pagi hari ini di tepi jalan Taman Chegar Medang.

"Semua suspek direman selama tujuh hari mulai hari ini bagi membantu siasatan," katanya dalam kenyataannya, hari ini.

Beliau berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA), Kuantan untuk bedah siasat.

"Motif pembunuhan masih dalam siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 kanun Keseksaan dan Seksyen 6 (1) Akta Imigresen 1959/63," katanya.

Beliau memohon kerjasama mana-mana pihak yang mempunyai maklumat berkaitan kejadian itu untuk tampil bagi membantu siasatan atau menghubungi Bilik Gerakan Ibu Pejabat Polis Daerah Bentong di talian 09-2222222 atau mana-mana balai polis yang berhampiran.

Tiada ulasan: