"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Yusoff Rawther diheret ke mahkamah, didakwa edar ganja

Malaysiakini

Lelaki yang menyaman Perdana Menteri Anwar Ibrahim berhubung serangan seksual dituduh di mahkamah atas kesalahan mengedar 305 gram ganja, Jumaat lalu.

Muhammad Yusoff Rawther dituduh di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur atas kesalahan mengedar bahan terlarang itu di depan surau di ibu pejabat kontinjen polis Kuala Lumpur.

Bekas pembantu kajian itu didakwa melakukan kesalahan itu sekitar jam 10.15 pagi pada 6 Sept dan dituduh bawah Seksyen Section 39B(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952.

Jika sabit kesalahan, dia boleh dipenjara sehingga seumur hidup dan dikenakan 12 sebatan.

Tiada pengakuan direkodkan di hadapan majistret S Arunjothy kerana kes itu akan dipindahkan ke Mahkamah Tinggi.

Tiada ulasan: