"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gelombang "BERSIH' kali kedua WAJIB bermula?

sunsnake08
Teman tak nampak langsung yang SPR ni dah mula bertoleransi dengan pembangkang terutamanya Pakatan Rakyat. Demo Bersih yang membuktikan betapa bencinya dan jeliknya rakyat terhadap SPR dan membuat 4 permohonan utama masih gagal difahami dan diteladani oleh mereka ini. Walaupun pengerusinya telah berganti, namun ketakutan dan kepondanannya tetap sama dan begitu nyata! Lain yang diminta, lain yang diberi!
Idea bagi meluaskan lagi hak undi POS ini adalah satu lagi 'penalti' yang diberikan kepada UMNO-BN tanpa berlaku sebarang kekasaran di pintu gol PR!

Rakyat terbanyak tahu betapa jahat dan tipunya Undi Pos ini. Betapa di sesetangah Kerusi Parlimen, undi POS inilah penyelamat calon-calon BN bagi memastikan kemenangan mereka!

Begitu banyak bukti dan laporan yang telah disediakan oleh pelbagai pihak namun semunya telah dibakulsampahkan!

Jika undi daripada Tentera dan Polis sahaja sudah mampu menyelamatkan beratus kerusi UMNO, bayangkan jika ditambah lagi dengan beberapa bidang pekerjaan? Apakah kesudahannya idea-memusnah UMNO ini?

Teman merasakan betapa perlunya akan gelombang kedua bagi demonstrasi Bersih WAJIB diadakan! Selagi SPR masih lagi meneruskan dasar menjadi pencacai kepada UMNO-BN tanpa malu dan segan, adalah tidak wajar PR membiarkan pengadil sebegini yang akan mengadili perlawanan sebenar pada bila-bila masa sahaja sedari Jun 2011!!

Bagaimana Abang Mat Sabu? On ka?

sunsnake 21.01.2010

Tiada ulasan: