"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Husam diberi keutamaan lawan Takiyuddin di Kota Bharu dalam PRU 15

NASUHA RAHMAN

Bekas Pengerusi AMANAH Kelantan Wan Abdul Rahim Wan Abdullah berkata, Datuk Husam Musa sewajarnya diberi keutamaan untuk berentap melawan Takiyuddin Hassan di Parlimen Kota Bharu PRU15 nanti.

Wan Rahim ketika dihubungi Malaysia Dateline hari ini, berkata Parlimen Kota Bharu dicadangkan sekali lagi untuk ditandingi Husam sesuai dengan kedudukannya sebagai Ketua AMANAH Kawasan Kota Bharu.

Bahkan katanya, Husam juga merupakan bekas calon Parlimen Kota Bharu pada PRU14 lalu.

Wan Rahim berkata demikian bagi memberi respons berhubung terdapat cadangan dan pandangan bahawa Takiyuddin wajar ditentang oleh calon AMANAH iaitu beliau pada PRU15.

“Bila ditanya soal calon yang sesuai untuk menandingi Datuk Taki dari PAS di Parlimen Kota Bharu, baik Cina atau Melayu Kota Baharu serta ahli politik setempat, rata-rata mereka mahukan winnable candidate iaitu Datuk Cikgu Wan Rahim sebagai calon bagi Parlimen Kota Baharu di PRU 15,” tulis Johar Ismail.

Johar berpandangan, Wan Rahim merupakan tokoh rakyat yang tidak mengira bangsa dan aliran pollitik.

“Sungutan dan rungutan dari pengundi dan pemain politik setempat perlu diperhatian oleh kepimpinan AMANAH peringkat nasional,” tulisnya.

Menurut Wan Rahim, Husam kalah di Parlimen Kota Bharu pada PRU14 lalu tetapi mengikut undi Parlimen beliau mengatasi Takiyuddin di Dun Kota Lama. 

“Maknanya pengundi DUN Kota Lama terima Datuk Husam dan AMANAH tapi menolak Tan Sri Rashid dan Bersatu,” katanya.

Wan Rahim juga bekas Ahli Parlimen Kota Bharu dan pernah menjawat jawatan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan dari 1995 hingga 2008.

Tiada ulasan: