"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lima terperangkap di bawah runtuhan lebuh raya Suke

Malaysiakini 

Lima mangsa dipercayai terperangkap dalam runtuhan binaan lebuh raya Suke setelah sebuah treler merempuh besi binaan lebuh raya berkenaan pada kira-kira selamat 6:15 petang hari ini.

Jabatan Bomba dan Penyelamat Kuala Lumpur mengesahkan kejadian itu petang ini.

"Menurut Komander Operasi, setibanya pasukan bomba di tempat kejadian terdapat runtuhan jambatan dalam pembinaan yang menghempap sebuah van kilang.

"Makluman awal yang diterima terdapat lima orang mangsa terperangkap di dalam van kilang tersebut," katanya dalam satu kenyataan.

Ia menambah bahawa 23 anggota bomba dan penyelamat kini berada di tempat kejadian.

Bagaimanapun, keadaan mangsa masih tidak dapat dipastikan.

Lokasi kejadian adalah di Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) berhampiran Pandan Indah menuju ke Ampang.

Ia berada di hadapan pangsapuri Desa Tasik dan berhampiran terminal bas Bandar Tasik Selatan.

Video dari saksi mata menunjukkan bahawa jambatan yang runtuh bersebelahan dengan jambatan pejalan kaki sedia ada ada.

Prolintas Sdn Bhd, syarikat pemaju projek Suke Expressway, mengatakan bahawa runtuhan itu berlaku setelah treler yang membawa "lebih muatan" melanggar perancah besi pembinaan lebih raya berkenaan.

Ketua siasatan dan penguatkuasaan trafik polis Kuala Lumpur, Zulkefly Yahya juga mengesahkan kemalangan itu.

Ini adalah kemalangan kedua yang melibatkan tapak pembinaan Suke baru-baru ini.

Pada bulan September tahun lalu, papak konkrit berukuran satu meter persegi jatuh dan melanggar sebuah kereta di bawahnya.

Tangan pemandu cedera akibat kemalangan itu.

Tiada ulasan: