"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tahniah JAWI kepada Santhara Kumar sebulan lalu kini aktif kembali

MALAYSIA DATELINE

Tahniah JAWI kepada Santhara Kumar sebulan lalu kini aktif kembali

Tindakan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI) memberikan ucapan tahniah kerana mendapat ‘Datuk Seri’ kepada Timbalan Menteri Wilayah yang bercuti 55 hari untuk ziarah keluarga di New Zealand ketika musim Covid-19 telah mendapat kecaman dari pelbagai pihak.

Walaupun ucapan itu telah dibuat pada 1 Februari lalu, ia telah dipanaskan kembali oleh pelbagai pihak selepas meletupnya kisah percutian 55 hari beliau.

Ini kerana, percutian Santhara Kumar dengan keluarga itu berlaku ketika rakyat negara ini disekat untuk ke mana-mana tetapi dia diberikan gelaran Datuk Seri oleh Kementerian Wilayah.

“Rakyat biasa cuti 2 hari. Tak kena gaya majikan beri surat berhenti.

“Timbalan Menteri, cuti 55 hari. Dapat Datuk Seri.

“Dapat tahniah pula dari JAWI,” tulis Hasbie Muda, Setiausaha AMANAH Terengganu menerusi Facebook beliau.

Santhara Kumar mendapat anugerah ‘Seri Mahkota Wilayah’ dalam apa yang dinamakan sebagai majlis penganugerahan datuk secara beramai-ramai pada tahun pertama Tan Sri Annuar Musa menjadi Menteri Wilayah Persekutuan sempena sambutan Hari Wilayah pada 1 Februari 2020.

“Seluruh warga JAWI mengucapkan setinggi-tinggi tanhnia kepada Yb Datuk Seri Dr Santhara Kumar atas pengurnian Darjah Kebesaran Seri Mahkota Wilayah (S.M.W.) yang membawa gelaran Datuk Seri bersempena Hari Wilayah Persekutuan 2021,” tulis ucapan dari Jawi pada 1 Februari lalu yang kini dikongsikan semula oleh netizen.

Ekoran itu, pelbagai komen diberikan netizen terhadap ucapan itu.

“Geng Padang Merbok sunyi sepi,” tulis Hasbie lagi merujuk kepada perhimpunan RUU 355 di Padang Merbok, Kuala Lumpur yang dianjurkan oleh Pas dan disokong oleh Umno itu.

Ag Man menulis, “Berat 66 JAWI ni..bersangka baik mungkin Jab Agama Islam WP cawangan New Zealand ni.”

Mohd Sofwan Mohd Resali menulis, “Geng padang merbok sunyi sepi. Korang sunyi aku hepiiii (cuti 55 hari)….”

Tiada ulasan: