"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PH bermesyuarat selepas bertemu Speaker Dewan Rakyat

FAZLI RADZI

Pimpinan Pakatan Harapan (PH) mengadakan mesyuarat bagi membincangkan hasil pertemuan dengan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Datuk Azhar Azizan Harun hari ini.

Selain itu, mesyuarat Majlis Presiden PH turut menyentuh beberapa isu mutakhir serta persiapan menuju Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU-15).

Pertemuan pimpinan PH hari ini berlangsung ketika kes harian Covid-19 semakin berkurang dengan terbaharu 1,745 kes semalam.

Gesaaan agar Parlimen segera bersidang daripada wakil rakyat PKR, AMANAH dan DAP berlaku ketika kerajaan Perikatan Nasional (PN) hanya mempunyai sokongan 109 ahli Parlimen.

Dalam masa sama, pertelagahan meruncing antara Umno dan Bersatu mengundang kemungkinan berlakunya pertembungan tiga penjuru antara PN, Barisan Nasional (BN) dan PH pada PRU-15.

Sementara itu, Umno, Bersatu dan Pas juga dijangka berebut kawasan majoriti pengundi Melayu sekali gus menyukarkan wujudnya pertandingan dua penjuru.

Pertembungan tiga penjuru dilihat bakal mengundang kegagalan PN yang diterajui Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk mendapatkan majoriti mudah dalam pilihan raya umum akan datang.

Tiada ulasan: