"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bomba selamatkan wanita cuba terjun dari tingkat 14

FMT Reporters

Bomba berkata, wanita itu berjaya diselamatkan sebelum diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut. (Gambar JBPM)

PETALING JAYA: Bomba berjaya menyelamatkan seorang wanita yang dipercayai cuba terjun dari tingkat 14 sebuah residensi di Apartment Pelangi Damansara, Petaling Jaya hari ini.

Wanita berusia 30-an itu yang bertindak mengunci grill dan pintu depan sebelum dipercayai mahu terjun melalui tingkap.

Menurut kenyataan dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Damansara, pihak mereka menerima panggilan kecemasan berhubung kejadian itu pada jam 1.42 tengah hari.

Difahamkan, mangsa bagaimanapun berjaya diselamatkan sebelum diserahkan kepada polis untuk tindakan lanjut. Usaha menyelamatkan turut melibatkan BBP Shah Alam.

“BBP Shah Alam membantu kerja-kerja memasang ‘air cushion’ dan membantu kerja memasang tali menyelamat di tingkat 16 dan anggota bersedia untuk memecahkan pintu gril dan pintu utama, mangsa berjaya diselamatkan,” menurut kenyataan.

Tiada ulasan: