"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketua balai ‘mini disko’ positif ganja ditahan kerja

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang ketua balai polis (OCS) di daerah Kajang dikenakan tindakan tahan kerja mulai hari ini setelah didapati positif ganja dalam serbuan ‘mini disko’ di balai itu yang turut membabitkan tiga anggota lain dan empat wanita.

Perkara itu disahkan oleh Pengarah Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) Bukit Aman, Azri Ahmad yang memaklumkan pegawai berkenaan turut direman dua hari untuk siasatan lanjut.

Bagaimanapun, Azri berkata tujuh lagi yang ditahan dalam serbuan itu dibebaskan dengan jaminan.

“Berdasarkan hasil ujian air kencing, pegawai itu dikesan positif dadah jenis ganja. Dia kini ditahan reman selama dua hari untuk siasatan lanjut,” katanya menurut laporan Harian Metro.

Menurutnya, kes turut disiasat oleh Bahagian Siasatan Jenayah dan Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik IPD Kajang.

Katanya, JIPS pula menjalankan siasatan berkaitan salah laku dan pelanggaran tatatertib yang dilakukan oleh mereka.

Semalam, media melaporkan penahanan ketua balai polis (OCS) bersama tiga anggota ketika berhibur dengan empat wanita dalam bilik khas yang dijadikan seperti “mini disko” di balai berkenaan.

Polis menahan OCS yang berpangkat sub inspektor itu, dua koperal dan seorang koperal sokongan serta empat wanita terbabit yang berusia 21 hingga 37 tahun.

Mereka turut merampas botol minuman keras, pembesar suara, lampu disko, peralatan sistem pembesar audio, perakam, mikrofon dan televisyen.

Tiada ulasan: