"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahathir melawak untuk sekian kalinya

Muhyiddin jatuhkan PH untuk bolot jawatan PM, nafikan Anwar, kata Dr M

Minderjeet Kaur

Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau sudah berjanji kepada Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri selepas beliau berundur, tetapi Muhyiddin Yassin bertindak menjatuhkan kerajaan kerana mahukan jawatan itu.

PETALING JAYA: Dalam “pendedahan” mengejutkan, Dr Mahathir Mohamad berkata, beliau mahu Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri, tetapi Muhyiddin Yassin memintas Presiden PKR itu bagi mendapatkan jawatan berkenaan.

Bekas perdana menteri itu mendakwa Muhyiddin menjatuhkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) supaya beliau boleh menjadi Perdana Menteri.

Katanya, Muhyiddin tahu beliau tiada peluang menjadi Perdana Menteri, jika Anwar mengambil alih jawatan nombor satu itu.

“Muhyiddin tahu beliau tidak akan menjadi Perdana Menteri kerana saya sudah berjanji kepada Anwar untuk mengambil alih jawatan itu selepas saya berundur.

“Jika Anwar menjadi Perdana Menteri, saya tidak rasa beliau akan melantik Muhyiddin sebagai timbalannya dan Muhyiddin tidak akan mempunyai peluang untuk memimpin negara,” kata Pengerusi Pejuang itu dalam sidang media maya.

Beliau berkata, ini sebabnya Muhyiddin merasakan dengan menggulingkan PH, beliau boleh menjadi Perdana Menteri.

Tiada ulasan: