"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Syed Saddiq sedia hadapi pertuduhan di mahkamah esok

Muhaamad Hafis Nawawi

mhafis@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Ahli Parlimen Muar, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman bersedia menghadapi pertuduhan di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur esok berhubung penyelewengan berjumlah lebih RM1 juta wang peruntukan parti politik.

Presiden Ikatan Demokratik Malaysia (Muda) itu berkata demikian melalui ciapan di Twitternya malam tadi.

"Berani kerana benar.. kebenaran selalunya akan terungkap," katanya.

Harian Metro melaporkan bekas menteri dijangka didakwa di Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur, di sini, jam 9 pagi esok berhubung penyelewengan berjumlah lebih RM1 juta wang peruntukan sebuah parti politik.

Menurut sumber, bekas menteri itu dijangka akan berhadapan dengan dua pertuduhan mengikut Seksyen 403 dan 405 Kanun Keseksaan iaitu kesalahan pecah amanah jenayah.

"Jumlah keseluruhan penyelewengan yang terbabit dianggarkan berjumlah RM1.12 juta membabitkan wang milik parti politik yang beliau adalah ketua pemuda," katanya.

Tiada ulasan: