"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kisah penghulu tampar penduduk kampung di Kota Bharu kini tular

Malaysia Dateline

Kisah seorang penghulu atau ketua kampung di Kelantan yang memukul seorang penduduk di kampungnya kini menjadi tular dalam masyarakat.

Turut tersebar adalah salinan laporan polis yang dibuat oleh mangsa berikutan kejadian itu. 

Menurut salinan laporan polis itu, ia berlaku pada Rabu 21 Julai lepas di Kampung Aur Duri, Salor, Kota Bharu apabila mangsa diserang oleh penghulu berkenaan di sebuah kedai makan.

Ia berpunca dari dakwaan penghulu berkenaan kononnya mangsa menyebarkan cek tunai yang beliau beri tetapi tidak boleh ditunaikan oleh mangsa.

Menurut laporan itu, mangsa telah ditampar pada pipi dan juga pada dahinya di kedai berkenaan dan mengugut mangsa agar memohon maaf.

Jika tidak, beliau akan dihalau dari kampung berkenaan.

Penghulu itu dikatakan marah kerana mangsa menyebarkan cek RM300 itu untuk beliau yang dinafikan oleh mangsa.

Tiada ulasan: