"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ahli PKR lapor SPRM, dakwa MB Kedah salah guna kuasa

B Nantha Kumar

Seorang ahli PKR membuat laporan kepada Suruhan Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) selepas mendakwa Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor menyalahgunakan kuasa dalam pemberian sebuah projek berkaitan sektor pelancongan negeri.

Indrani Selvakumar, ahli PKR cabang Sungai Siput membuat laporan di Ibu pejabat SPRM, Putrajaya pagi tadi.

Dia mendakwa mempunyai bukti projek bernilai RM1 bilion itu dianugerahkan kepada sebuah syarikat di mana pengasas yang juga salah seorang pengarah syarikat itu telah muflis.

"Saya ada bukti menunjukkan kerajaan negeri Kedah memberi projek kepada sebuah syarikat di mana salah seorang individu dalam syarikat digelar muflis.

"Individu yang sama pernah didakwa oleh Suruhanjaya Sekuriti atas dakwaan manipulasi pasaran.

"Soalannya, bagaimana syarikat dia boleh dianugerah projek bernilai RM1 bilion. Saya mengharapkan SPRM akan membuat siasatan terperinci mengenai kes ini," katanya ketika dihubungi.

Malaysiakini telah menghubungi Sanusi untuk mengulas lanjut dakwaan itu.

Tiada ulasan: