"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Media pro Umno dakwa Mahiaddin letak jawatan

MALAYSIA DATELINE

Media pro Umno SuaraTV hari ini mendakwa Tan Sri Mahiaddin Yassin akan meletak jawatan sebagai Perdana Menteri.

Menurut portal terbabit, ini berikutan Mahiaddin telah diasak daripada ahli-ahli parlimen Umno pro-kerajaan dan Pas dalam usaha beliau membentuk kerajaan bi-partisan sehingga Julai 2022.

Di dalam ucapan khas semalam, Mahiaddin secara terbuka telah mengakui hilang majoriti justeru beliau bertindak menawarkan kerjasama dengan parti-parti pembangkang melalui usul undi percaya terhadapnya.

Justeru, Suara.tv turut melaporkan Mahiaddin dijangka akan bertemu dengan beberapa orang menteri kabinet pagi ini bagi memaklumkan keputusannya untuk bertemu Yang di-Pertuan Agong bagi mempersembahkan peletakan jawatannya.

Beberapa ahli Parlimen Umno memberitahu SuaraTv mereka tidak diberitahu mengenai the new deal tersebut dan merasa kecewa dengan pengumuman Perdana Menteri semalam.

Masalah yang sama berlaku dalam Pas apabila mereka tidak dimaklumkan dengan jelas bentuk new deal tersebut.

Bagaimanapun setakat ini tiada sebarang makluman dari Pejabat Perdana Menteri mengenai situasi ini.

Susulan pengakuan Mahiaddin hilang majoriti telah mewujudkan desakan agar beliau meletak jawatan secara segera bukannya menunggu sidang Parlimen yang dijadualkan pada september ini.

Tiada ulasan: