"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemuda Pas tidak ‘tsiqah’, bakal balik awal, kata aktivis

MALAYSIA DATELINE

Tindakan Pemuda Pas yang dilihat cuba lari dari topik politik dengan memainkan isu bola pula dikecam oleh anggotanya sendiri.

Sehubungan itu, bekas pimpinan pemuda Pas Selangor, Ahmad Hakimi Othman menyifatkan Pemuda Pas sekarang sebagai tidak ‘tsiqah’ dan ‘balik awal’.

Status yang dibuat naik oleh Dewan Pemuda Pas Malaysia semalam dikecam oleh aktivisnya sendiri.

Pemuda Pas semalam memuat naik status tentang bola sepak piala Eropah dalam Facebook mereka ketika kerajaan Perikatan Nasional (PN) sekarang goyah.

“EPL nak start dah! Tak sabar betul min nak layan EPL season baru hujung minggu ni. 20 pasukan Inggeris ini akan mulakan persaingan untuk meraih gelaran juara EPL,” tulis Dewan Pemuda Pas.

“Pemuda sendiri yang lari dari “tsiqah”…

“Lagi laa…kita mahu cerita pasal m3mbina Generasi rabbani. Kikikiki…

“Balik awal laaa…. Lagu nimm,” tulis Ahmad Hakimi ketika mengulas status Dewan Pemuda Pas Malaysia itu.

Tsiqah adalah sikap bersungguh-sungguh memegang kepada prinsip perjuangan manakala balik awal adalah istilah yang selalu digunakan oleh orang Terengganu kepada mereka yang tewas.

Menurut Hakimi, anak kelahiran Terengganu yang menetap di Selangor ini, beliau bermain semua jenis sukan termasuk bola sepak, rugbi dan juga tenis.

“Aku nim..Bola aku main. Rugby aku main.Tennis aku main.

“Tapi…Tadaklaa melompat beria suruh orang ikut hobi dan buang masa ramai ramai…” tulis Hakimi dalam status Facebook beliau.

Walaupun seorang profesional iaitu jurutera, Hakimi terus kekal bersama dengan Pas sehingga kini walaupun rakan-rakannya di Selangor ramai yang meninggalkan parti itu.

Tiada ulasan: