"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anwar Ibrahim: Hanya satu nama calon perdana menteri PH

Malaysiakini 

Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim menegaskan langkah Majlis Presiden Pakatan Harapan (PH) hanya menamakan satu nama sebagai calon perdana menteri yang baru adalah bagi mengelakkan kekeliruan.

"Itu pendirian PH, supaya hanya satu calon daripada PH untuk mengelakkan kekeliruan kerana ada khabar angin kononnya ada rundingan untuk memperjuangkan orang lain," katanya.

Anwar berkata demikian kepada pemberita selepas penyerahan bakul makanan dan ayam segar di Pusat Khidmat Rakyat Parlimen Port Dickson, Negeri Sembilan, hari ini.

Terdahulu, Majlis Presiden PH dalam satu kenyataan hari ini menyeru semua ahli parlimen menolak Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan menyokong Anwar sebagai penggantinya.

Mengulas lanjut, Anwar bagaimanapun berkata pendirian PH itu juga tidak bermakna ia menolak kerjasama dengan semua pihak.

"Setakat ini, itu yang diputuskan (hanya satu calon) Majlis Presiden PH.

“Ini pendirian kita, tetapi ia tidak mengelak untuk kita bekerjsama dengan semua pihak," katanya.

Tiada ulasan: