"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lokman Adam bakal didakwa esok berkait hina kerajaan, PM

FMT Reporters

Bekas ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno itu didakwa menghina kerajaan dan perdana menteri melalui akaun Facebooknya. 

PETALING JAYA: Bekas ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno Lokman Noor Adam akan dituduh di mahkamah esok berkaitan dakwaan menghina kerajaan dan perdana menteri melalui akaun Facebooknya.

Pertuduhan terhadap Lokman yang berhadapan dua pertuduhan dibuat di Kompleks Mahkamah Jalan Duta, Kuala Lumpur, 9.30 pagi.

Unit Siasatan Jenayah Terkelas, Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman menyiasat kes itu susulan penghantaran video berniat jahat dan kenyataan menghina kerajaan dan perdana menteri melalui akaun Facebook Lokman Noor Adam Official.

Bagi kedua-dua pertuduhan itu, Lokman akan disiasat mengikut Seksyen 233(1) Akta Komunikasi dan Multimedia.

Sementara itu, Lokman dalam hantaran di Facebook bagi menjawab tuduhan itu berkata, dia percayai ia ada kaitan dua video yang dibuat secara langsung bagi menjawab kenyataan perdana menteri berhubung PRU15.

Tiada ulasan: