"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

WALAU TAK SAYANG

Shahbudin Husin 

Di sebalik banyak khabar angin mengenai perletakan jawatannya, Azalina Othman Said tampil mengesahkan beliau masih lagi memegang jawatan Penasihat Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia kepada Perdana Menteri. 

Beberapa saluran media turut menyiarkan laporan kononnya beliau telah mrletak jawatan bermula Selalu lalu.

Pengesahan Azalina itu ditulisnya dalam laman sosial FBnya pagi tadi.

Tulisannya berbunyi:-

“Saya ingin mengesahkan bahawa setakat 31 Ogos 2022, saya masih berkhidmat sebagai Penasihat Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia.

“Saya mengambil peluang ini untuk mengucapkan Selamat Hari Merdeka ke-65.”


Dengan berani mengkritik Perdana Menteri, Ismail Sabri Yaakob berhubung perlantikan Peguam Negara terbuka di pentas UMNO ketika masjlis taklimat khas Sabtu lalu, Azalina sepatutnya tidak menunggu lama untuk meletakkan jawatannya.

Ini kerana Ismail Sabri yang dikritiknya itulah yang melantiknya memegang jawatan penasihat khas itu berkuatkuasa 2 Oktober 2021 lalu.

Dari segi prinsip, tidak betul seseorang itu mengkritik secara terbuka orang yang memberinya jawatan untuk menyedapkan lagi tekak membeli makanan.

Berbuat demikian menggambarkan Azalina adalah seorang yang tidak berprinsip dan tidak mengenang budi.

Seharusnya, sebelum majlis taklimat dan mengkritik Perdana Menteri lagi beliau sudah patut meninggalkan jawatannya.

Namun, melalui pengesahan bahawa beliau masih lagi memegang jawatan yang dilantik Ismail Sabri itu, ini bermakna Azalina tetap sayang kepada jawatannya, walaupun beliau tidak sayang mulut untuk secara terbuka dan gembira mengkritik boss sendiri.

Tak malu ke? – ShahbudinHusin 31/08/2022.

Tiada ulasan: