"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PN guna lambang ‘bulan’ di 3 negeri?

Nora Mahpar, Faiz Zainudin dan Predeep Nambiar

ALOR SETAR: Perikatan Nasional (PN) memberi bayangan akan membenarkan PAS menggunakan lambang “bulan” di Kelantan, Terengganu, dan Kedah bagi mewakili gabungan itu pada PRU15.

Pengerusi Muhyiddin Yassin berkata lambang mewakili PN akan dimuktamadkan dalam mesyuarat pimpinan tertinggi gabungan itu minggu depan.

“Kemungkinan ada strategi tertentu yang sesuai kita akan ambil kira,” katanya kepada pemberita selepas majlis perasmian Muktamar PAS ke-68 di Kompleks PAS Kedah hari ini.

Ketua Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Sanusi Md Nor, sebelum ini berkata ramai pengundi dan penyokong PAS ‘alergi’ terhadap warna biru PN, yang disifatkan sebagai “bayang-bayang” kepada warna biru tua BN.

Beliau berkata tindakan memperbetulkan keadaan itu perlu diambil, dengan mempertimbangkan penggunaan lambang PAS yang lebih “serasi” dengan pengundi parti itu, khususnya di Kelantan, Terengganu, dan Kedah yang ditadbirnya.

Sementara itu, mengenai pembahagian kerusi antara komponen PN, Muhyiddin berkata perkara itu akan dimuktamadkan dalam masa terdekat.

“Kita sudah mula runding tapi belum selesai. Saya sudah beritahu untuk disegerakan,” katanya.

Tiada ulasan: