"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Haram jadah punya pemimpin berputarbelit

‘Haram tak haram, kalau nak sokong juga’, kata Muhyiddin
Presiden Bersatu berkata kenyataan ‘haram’ dikeluarkannya hanya bahasa santai dan tidak berdasarkan al-Quran atau fatwa.

Mohd Farhan Darwis

JOHOR BAHRU: Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Muhyiddin Yassin berkata, beliau percaya pengundi tidak akan terpengaruh dengan “kenyataan haram mengundi calon Pakatan Harapan (PH)” jika mereka mahu mengundi calon itu.

Presiden Bersatu berkata, kenyataan “haram” dikeluarkannya itu hanya bahasa santai dan tidak berdasarkan al-Quran atau fatwa.

“Kita orang Melayu cakap bahasa santai. Saya cakap pun orang ketawa. Dalam hati dia haram tak haram, kalau nak sokong, sokong juga.

“Haram Muhyiddin tak sama haram al-Quran dan fatwa. Itu bukan hukum itu kenyataan yang ditekan jangan sokong, bukan haram berdosa itu pilihan maknanya jangan pilih,” katanya dalam ceramah “grand finale” kempen PRK Parlimen Pulai di Kempas.

Tiada ulasan: