"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Lebai Pas buka mulut saja fitnah’, ramai sokong Mujahid saman Dusuki RM1 juta

HarapanDaily.com
‘Lebai Pas buka mulut saja fitnah’, ramai sokong Mujahid saman Dusuki RM1 juta
Orang ramai menyokong keputusan Naib Presiden AMANAH, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa untuk mengenakan tindakan saman terhadap Ahmad Dusuki Rani yang berterusan mengeluarkan fitnah terhadapnya.

Rata-ratanya berpendapat sikap bekas pimpinan Dewan Ulama Pas berkenaan yang masih memutarbelitkan keputusan mahkamah tidak harus dibiarkan.

Malah, Dusuki yang kalah dalam saman fitnah terhadap bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri tersebut sebelum ini dilihat tetap menegakkan benang yang basah.

Dusuki yang bertindak menarik balik rayuan berhubung saman fitnah pada 28 Ogos lalu itu juga dianggap tidak serik untuk menabur fitnah malah mempertikai keputusan mahkamah.

Semalam, Dr Mujahid dalam satu kenyataan memaklumkan telah memulakan tindakan undang-undang terhadap Dusuki dengan menuntut membayar ganti rugi berjumlah RM1 juta.

Beliau menegaskan tindakan undang-undang itu dibuat selepas mendapati Dusuki mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang mempunyai unsur penghinaan kepada mahkamah.

Sehubungan itu, warganet menyifatkan Dusuki dan ramai lagi pemimpin Pas pada masa ini memang sudah sinonim dengan amalan fitnah yang terbukti dengan deretan kes membabitkan jumlah bayaran ganti rugi lebih RM2 juta setakat ini.

Malah, pereka grafik dan aktivis terkenal, Fahmi Reza bulan lalu melalui karya parodinya ‘menganugerahi’ Dusuki dengan gelaran ‘Pencipta Fitnah Popular Tahun Ini’.

“Dah kalah pun masih ego. Tak sedar diri, bukan nak minta maaf tapi masih nak tegakkan benang yang basah.

“Kenapa pemimpin Pas sekarang banyak sangat memfitnah? Inilah akibatnye bila lari dari perjuangan asal Pas. Ada saja fitnah yang mereka lempar.

“Bohong dan buat fitnah tu satu ibadah bagi Pas. Cakap benar tu satu dosa besarlah.

“Saman segera, jangan biarkan pemfitnah bertopengkan kopiah ini,” demikian antara komentar warganet di media sosial.

Dalam masa sama, pengundi Perikatan Nasional (PN) juga diharap celik akal dalam menolak pemimpin yang bukannya memberikan keutamaan terhadap keperluan dan kebajikan rakyat sebaliknya sibuk menjaja politik fitnah.

“Pengundi PN takkanlah tak boleh nampak semua ni? Dah kalah saman fitnah pun tetap fitnah lagi.

“Sampai bila nak undi PN?” soal pengguna Facebook Parandeep Singh.

Tiada ulasan: