"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ajal 3 motosikal 'terbang' masuk parit

Meor Riduwan Meor Ahmad
am@hmetro.com.my
Anggota bomba mengeluarkan mangsa yang maut akibat terbabas ke dalam parit sedang dalam pembinaan di Jalan Bukit Katil, hari ini. Foto JBPM Melaka
Anggota bomba mengeluarkan mangsa yang maut akibat terbabas ke dalam parit sedang dalam pembinaan di Jalan Bukit Katil, hari ini. Foto JBPM Melaka
Melaka: Seorang maut manakala dua cedera sejurus tiga motosikal ditunggangi mereka terbabas dan jatuh ke dalam parit dalam pembinaan di Jalan Bukit Katil di sini.

Komander Operasi, Penolong Kanan Penguasa Bomba dan Penyelamat Mohamad Hamdan Sudin berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 6.49 pagi tadi sebelum sembilan pegawai dan anggota bomba dikejarkan ke lokasi untuk operasi menyelamat.

Katanya, sebaik tiba di lokasi, anggota bomba mendapati tiga motosikal terbabas ke dalam parit yang sedang dalam pembinaan.

"Kami berjaya mengeluarkan tiga mangsa yang terjatuh di dalam parit sebelum pegawai perubatan mengesahkan salah seorang mangsa berusia 20 tahun meninggal dunia dan dua lagi mangsa berusia 21 dan 50 tahun cedera.

"Mayat mangsa kemudian diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya," katanya.

Tiada ulasan: