"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selepas Langkah Dubai: Pas tidak lagi guna logo PN dalam akaun X

BORHAN AHMAD
Hubungan antara parti-parti dalam Perikatan Nasional (PN) dilihat semakin renggang ekoran kegagalan Langkah Dubai.

Terbaru, Pas tidak menggunakan logo PN lagi di dalam platform Twitter atau X parti itu tetapi menukarnya kepada logo Pas sendiri.

Perkara ini dikesan oleh aktivis media sosial termasuk aku/saya@bumilangit yang menciap di dalam X beliau hari ini.


(GAMBAR: Pas tidak lagi menggunakan logo PN dalam gambar profilenya tetapi menukarnya kepada logo Pas sendiri).

“Hubungan parti komponen PN kini retak menunggu belah selepas Langkah Dubai gagal.

“Perseteruan ini bukan lagi rahsia. Jika semalam pemimpin Pas NS menyerang Peja, hari ini akaun X @PASPusat menukar profile pic dari logo PN kepada logo Pas,” tulis aktivis media sosial yang pernah ditahan polis kerana mendedahkan aktiviti agama melampau yang dikesan menjelang pilihan raya umum lalu.

Langkah Dubai yang didalangi oleh beberapa bekas pemimpin negara untuk menjatuhkan Kerajaan Madani pimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal selepas ia tidak mendapat sokongan.

Usaha untuk memujuk Premier Sarawak, Datuk Seri Abang Johari untuk menjadi calon perdana menteri ditolak mentah-mentah olehnya.

Semalam, Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan, Rafiei Mustapha mendesak Pengerusi PN Negeri Sembilan yang juga Timbalan Presiden Bersatu Datuk Seri Faizal Azumu meletakkan jawatan, sekiranya tidak lagi berminat untuk menjalankan tugasnya.

Beliau yang juga Timbalan Pengerusi Perikatan Nasional (PN) Negeri Sembilan itu berkata, ini kerana bekas Menteri Besar Perak itu dilihat tidak memainkan peranannya sebaik mungkin selepas berakhirnya Pilihan Raya Negeri(PRN) Ogos lalu.

“Kalau beliau rasa sudah tidak lagi berminat untuk teruskan tugasnya sebagai Pengerusi PN, sebaiknya serahkan segera kepada tokoh lain yang barang kali lebih sesuai dan dekat dengan Negeri Sembilan.

“Lagi pun ketika beliau ambil alih jawatan itu pun memang ada suara-suara yang tidak berpuas hati mempersoalkan kenapa melantik orang luar sedangkan ada saja tokoh dari Bersatu di negeri ini,” katanya kepada Sinar Harian bagi mengulas dakwaan yang Ahmad Faizal seperti menghilangkan diri selepas PRN.

Beliau yang merupakan Pesuruhjaya Pas Negeri Sembilan menyerahkan perkara itu kepada pucuk pimpinan PN, namun berharap ia dapat diselesaikan segera demi menjaga imej gabungan itu di Negeri Sembilan.

Tiada ulasan: