"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Langgar mati dan lari, pemandu lori diburu polis

Ahmad Hasbi
am@hmetro.com.my
POLIS sedang mengesan pemandu lori yang disyaki terbabit dalam kejadian langgar lari yang menyebabkan seorang penunggang motosikal maut Jalan Pajam-Nilai-Salak berdekatan Taman Semarak. FOTO ihsan Polis
POLIS sedang mengesan pemandu lori yang disyaki terbabit dalam kejadian langgar lari yang menyebabkan seorang penunggang motosikal maut Jalan Pajam-Nilai-Salak berdekatan Taman Semarak. FOTO ihsan Polis
Nilai: Pemandu lori diburu polis selepas disyaki melanggar mati penunggang motosikal Jalan Pajam-Nilai-Salak berdekatan Taman Semarak di sini, sebelum melarikan diri.

Kemalangan kira-kira 6 pagi Khamis lalu, dipercayai berlaku apabila lori membawa muatan pasir itu melanggar mangsa, 47, menyebabkan mangsa maut di lokasi kejadian.

Ketua Polis Daerah Nilai, Superintenden Abdul Malik Hasim berkata, pemandu lori dipercayai lelaki dari Sabah yang memandu lori model Nissan Diesel.

"Setakat ini, pemandu lori terbabit masih belum tampil membuat laporan polis. Kes diklasifikasikan mengikut Seksyen 41 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 dan siasatan lanjut masih dijalankan.

"Orang ramai yang mempunyai maklumat berkaitan kejadian diminta tampil membantu siasatan dengan menghubungi Pegawai Penyiasat Trafik Ibu Pejabat Daerah (IPD) Nilai, Inspektor Rosliza Mohd Ludin di talian 010-4554359," katanya.

Tiada ulasan: