"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dulu kutuk Salah, kini penyokong Liverpool malu sendiri

Agensi

London: Peminat bola sepak mula bertindak balas terhadap respons lucu selepas Mohamed Salah menandatangani kontrak dengan Liverpool pada 2017.

Penyerang Mesir itu dibeli dengan harga £34.3 juta (RM200 juta) daripada Roma dan selepas itu terus beraksi di Anfield.

Dengan 151 gol sepanjang 238 penampilan, Salah mengukuhkan dirinya sebagai salah seorang pemain Liga Perdana Inggeris (EPL) terbaik sepanjang zaman.

Tetapi sewaktu mula disambar oleh The Reds, dia tidak menjadi pilihan penyokong kelab itu.

Menjawab kiriman di Twitter yang mengumumkan ketibaannya di kelab itu, seorang penyokong Liverpool menulis: "Mengapa Roma menjualnya? Kerana dia tak bagus."

Seorang lagi menulis: "Mengapa membayar lebih 30 juta untuk pemain yang tidak dapat menyesuaikan diri dengan corak permainan Liga Perdana? Sturridge ternyata lebih baik dan saya yakin Liverpool akan menjualnya (Salah)."

Seorang lagi penyokong menulis: "£34 juta di buang ke dalam longkang. Kenapa kelab menandatangani pemain ini?

Melihat kembali komen itu pada masa sekarang, ramai penyokong mula merasai ia agak melucukan.

Seorang penyokong menulis: "Datang dari tahun 2024 dan tergelak melihat komen."

Skuad kendalian Jurgen Klopp mengharungi permulaan hebat di Liga Perdana apabila menduduki tempat teratas dengan kelebihan tiga mata selepas melakar kemenangan ke atas Newcastle.

Bintang Mesir itu menjaringkan dua gol dan melakukan hantaran cantik untuk memastikan kemenangan 4-2 The Reds ke atas Newcastle di Anfield.

Gol Salah menyaksikannya setanding dengan Erling Haaland selaku penjaring terbanyak di Liga Perdana setakat ini.

Tiada ulasan: