"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Polis tahan 5 pemain bola kerana bergaduh

FMT Reporters
Tangkap layar video tular menunjukkan pemain bergaduh ketika perlawanan bola sepak membabitkan dua kelab di Padang Gamuda Gardens di Bandar Gamuda, Rawang semalam. (Gambar X)
PETALING JAYA: Polis menahan lima individu yang disyaki bergaduh dalam satu perlawanan bola sepak membabitkan dua pasukan di Bandar Gamuda, Rawang semalam.

Ketua Polis Polis Sungai Buloh Shafa’aton Abu Bakar berkata kejadian berlaku pada jam 8 malam di Padang Gamuda Gardens di Bandar Gamuda membabitkan pemain kelab bola sepak Sungai Buaya FC dan Garage FC.

“Kedua-dua pihak sudah membuat laporan polis berkait kejadian itu. Susulan itu kami menahan lima suspek berusia dalam lingkungan 14 hingga 39 tahun untuk membantu siasatan,” katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, kejadian dipercayai berpunca daripada salah faham ketika perlawanan sehingga menyebabkan berlakunya pergaduhan.

“Kejadian itu juga menyebabkan seorang pemain mengalami luka di hidung dan lebam di bahagian belakang badan, muka dan leher,” katanya.

Terdahulu tular di media sosial beberapa pemain bola sepak bergaduh sesama sendiri.

Video berkenaan memaparkan beberapa pemain bergaduh dan memukul lawan masing-masing menggunakan topi keledar dan kerusi plastik.

Tiada ulasan: