"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Warga emas maut ditikam, dua beradik ditahan

Ahmad Hasbi
am@hmetro.com.my

POLIS melakukan siasatan di lokasi penemuan mayat warga emas di Kampung Pasir, Rantau. FOTO Ihsan PDRM.
Seremban: Lelaki warga emas maut dengan kesan tikaman pada badan dan kaki di sebuah rumah di Kampung Pasir, Rantau, di sini, hari ini.

Susulan kejadian itu, polis menahan dua beradik lelaki berusia 18 dan 25 tahun bagi membantu siasatan, petang tadi.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Arifai Tarawe berkata, pihaknya dimaklum penemuan lelaki tidak sedarkan diri pada 10.10 pagi dan siasatan mendapati mangsa berusia 74 tahun serta disahkan sudah meninggal dunia.

"Pemeriksaan pada badan warga emas itu menemui kesan tikaman di belakang badan dan kedua-dua belah buku lali," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Menurutnya, mayat mangsa dihantar ke Jabatan Perubatan Forensik Hospital Tuanku Jaafar (HTJ), di sini untuk dibedah siasat.

Arifai berkata, suspek pertama ditahan kira-kira 5 petang berhampiran kawasan kejadian dan seorang lagi dipanggil ke Balai Polis Rantau untuk siasatan.

"Kedua-duanya adalah adik-beradik dan kes disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan," katanya.

Beliau meminta orang ramai yang mempunyai maklumat kejadian untuk tampil membantu pihaknya dengan menghubungi Pegawai Penyiasat Asisten Superintendan Mohd Firdaus Sudeerman di talian 010-3921373.

Tiada ulasan: