"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ketua Pemuda PAS: Salahuddin tiada petunjuk

KOTA BAHARU: Ketua Dewan Pemuda PAS pusat, Salahuddin Ayub yang tidak akan mempertahankan jawatannya itu dalam pemilihan pada Muktamar PAS Jun ini berkata beliau tidak akan m emberi petunjuk kepada ahli dalam menentukan calon bagi menggantikan tempatnya itu.

Ahli Parlimen Kubang Kerian itu berkata, terserah kepada ahli untuk membuat penentuan.

"Saya tidak mempunyai petunjuk dalam menentukan calon jawatan Ketua Pemuda menggantikan tempat saya," katanya kepada pemberita di majlis mesyuarat perwakilan PAS Kawasan kubang Kerian, di sini, hari ini yang dirasmikan Presiden parti Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Pada 15 Februari lepas, Salahuddin mengumumkan keputusan tidak mempertahankan jawatan ketua Pemuda bagi memberi peluang kepada muka baru menerajui Dewan itu.

Salahuddin juga berkata beliau menyerahkan kepada ahli untuk mencalonkannya untuk jawatan naib presiden parti pada pemilihan nanti.

Katanya beliau yakin pertandingan merebut jawatan dalam parti akan berlangsung dalam suasana sihat dan demokrasi sebagaimana menjadi amalan PAS sebelum ini.

-BERNAMA-

Tiada ulasan: