"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mahathir Juga Memulakan Semula Tugasnya

SEBAIK Najib Razak mengangkat sumpah sebagai perdana menteri ke-6, dan selesai menyusun nya, bekas perana menteri Mahathir Mohamad juga sudah mulai masuk 'pejabat' kenyambungkan tugasnya yang terbengkalai selama lima tahun setengah sebelum ini.


Sejak Abdullah menjadi perdana menteri Mahathir boikat pejabat tidak mahu bekerja.

Dalam laporan media hari ini, kelihatan gambar Mahathir bersama Najib melancarkan model baru kereta Proton, Ezora. Mahathir adalah penasihat Proton. Semasa bekas perdana menteri, Abdullah Badawi melancar salah satu model proton dulu beliau tidak hadir.

Sebaliknya Mahathir banyak menghadiri majlis ceramah anjuran NGO pronya dan dalam ceramah itu dihentam dan dilanyaknya Proton. Beliau banyak membela Tengku Mahaleel Pengarah Eksekutif Proton yang dipecat.

Kehadiran Mahathir meraikan Najib itu menunjukkan kegembiraan Mahathir kerana anak emasnya sudah menjadi perdana menteri.

Paling menggembirakan lagi Mahathir ialah apabila Najib 'bersetuju' melantik anaknya Mukhriz Mahathir sebagai timbalan menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI). Perlantikan itu sebagai jalan awal dan pusat latihan kepada Mukhriz dalam persiapan menjadi perdana menteri ke 8 atau pun ke tujuh selepas Hishamuddin Hussein.

Selepas ini Mahathir akan lebih rajin lagi untuk 'memasuki' pejabat dalam menjalankan kerja dan misi politiknya yang tidak akan berakhir itu. Hari ini apa yang disembunyikan Mahathir selama ini sudah pun terdedah. Mukhriz semasa kempen pertandingan pemuda menyatakan tidak berhajat kepada apa-apa jawatan sebaliknya ingin berkhidmat kepada parti.

Hari ini yang akan berkhidmat dan bertungkus lumus kepada parti turun ke kampung mendekati pemuda ialah Khairy Jamaluddin, manakala Mukhriz sudah tentu akan bertungkus lumus menguruskan soal-soal AP seperti mana yang dibayangkan oleh bapaknya, Mahathir bin Mohamad. Mukhriz akan sibuk melayan para pelabor asing yang ingin melabor di negara ini.
Kepada Mahathir diucapkan selamat bertugas semula!

http://msomelayu.blogspot.com/

Tiada ulasan: