"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mayat nelayan dalam dua buaya

Agensi

Sydney: Mayat manusia dipercayai nelayan yang hilang April lalu ditemukan dalam dua buaya di Australia, baru-baru ini.

Polis Queensland berkata, pihaknya percaya kedua-dua buaya itu mempunyai kaitan dengan kehilangan seorang nelayan berusia 65 tahun.

"Buaya itu dibunuh pegawai hidupan liar Jabatan Alam Sekitar dan Sains (DES).

"Polis sedang menyediakan laporan untuk koroner dan misi mencari lelaki bernama Kevin Darmody itu dihentikan," kata kenyataan itu.

Pengurus Operasi Hidupan Liar DES utara, Michael Joyce berkata, renjer membunuh buaya itu dalam masa 10 saat.

"Kami tidak percaya dua buaya memakan seorang manusia, tetapi ini adalah kali kedua ia berlaku," katanya.

Sebelum ini, polis berkata, pihaknya menjalankan misi mencari lelaki itu yang dikatakan hilang semasa menangkap ikan di di Sungai Kennedy, Taman Negara Rinyirru (Lakefield) pada 29 April lalu.

Sebuah helikopter juga dikerahkan dalam pencarian di bahagian terpencil di timur laut Australia itu.

Serangan maut itu adalah kali ke-13 di Queensland sejak 1985.
-hmetro 

Tiada ulasan: