"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita maut dapur rumah terbakar

FMT Reporters
Kebakaran dapur sebuah rumah kedai di Taman Overseas Union, Kuala Lumpur, yang mengorbankan seorang wanita pagi tadi. (Gambar Bomba Facebook)
PETALING JAYA: Seorang wanita maut dalam kebakaran membabitkan ruang dapur sebuah rumah kedai di Taman Overseas Union, Kuala Lumpur.

Komander Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Kuala Lumpur, Mohd Khairul Nizat Mohammad Rokhi, berkata mangsa berusia 47 tahun ditemukan meninggal dunia dalam bilik di kediaman itu.

“Pusat Gerakan Operasi Kuala Lumpur menerima panggilan kecemasan pada 8.43 pagi. Sepasukan sembilan anggota dan pegawai bersama jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Sri Petaling bergegas ke lokasi kejadian.

“Setibanya di lokasi kejadian, kebakaran telah dipadamkan oleh orang awam melibatkan ruangan dapur dalam rumah kedai tersebut,” katanya dalam kenyataan.

Beliau berkata, keluasan ruangan dapur dianggarkan 10×10 kaki persegi dan kemusnahan kebakaran dianggarkan 100%.

“Punca kejadian masih dalam siasatan,” katanya.

Tiada ulasan: