"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita maut selepas kejar dan langgar peragut beg tangan

 
ORANG ramai membantu mengangkat motor mangsa ke daam trak polis. - AGENSI
PALU: Seorang wanita dilaporkan meninggal dunia selepas mengejar peragut yang mencuri beg tangannya.

Wanita yang dikenali sebagai Fitriani Bhamid, 30 tahun itu meninggal dunia selepas dia mengejar peragut dengan menunggang motosikal sebelum melanggar suspek.

Menurut polis, kejadian berlaku ketika mangsa menunggang motosikal di Jalan RE Martadinata ke arah pusat bandar Palu.

Peragut yang datang dari arah belakang terus meragut beg tengannya menyebabkan mangsa mengejar suspek.

Ketika hampir mendekati motosikal suspek, mangsa melajukan motosikalnya lalu melanggar suspek sekuat hati.

“Akibat insiden itu, mangsa terpelanting jauh menyebabkan bahagian kepalanya mengalami kecederaan parah.

“Hal itu menyebabkan mangsa meninggal dunia ketika dibawa ke hospital,” menurut Ketua Polis Palu, Stavanus Sanam.

Berikutan kejadian itu, suspek hanya mengalami kecederaan ringan dan kini ditahan bagi membantu siasatan.

Mangsa merupakan tenaga pengajar di sebuah sekolahdi Sigi, Sulawesi Tengah.-AGENSI

Tiada ulasan: