"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Penunggang motosikal maut dipanah petir

Ruwaida Md Zain
am@hmetro.com.my
KEADAAN mangsa yang ditemukan di tepi jalan oleh orang awam. FOTO Ihsan Pembaca.
KEADAAN mangsa yang ditemukan di tepi jalan oleh orang awam. FOTO Ihsan Pembaca.
Kuala Langat: Lelaki ditemukan tidak sedarkan dipercayai dipanah petir di tepi jalan di Kampung Seri Cheeding, Sungai Jarom di sini, semalam.

Ketika kejadian, mangsa dipercayai dalam perjalanan ke tempat kerja pada jarak kira-kira 16 kilometer dari lokasi terbabit.

Ketua Polis Daerah Kuala Langat, Superintendan Ahmad Ridhwan Mohd Nor @ Saleh berkata, pihaknya menerima maklumat mengenai kejadian itu kira-kira 6.31 petang.

"Siasatan awal mendapati, mangsa seorang lelaki warga tempatan dalam perjalanan ke tempat kerja di sebuah kilang di Bandar Mahkota Banting dengan menunggang motosikal.

"Ketika melalui jalan dari Jambatan Rimbayu ke Ladang Teh Seri Cheeding kira-kira 6.20 petang, mangsa terkena panahan petir lalu terjatuh dari motosikal

"Mangsa terjatuh sejauh 50 meter ke hadapan dan tidak sedarkan diri," katanya dalam kenyataan hari ini.

Ahmad Ridhwan berkata, orang awam yang menemui mangsa membantu mengangkat mangsa ke tepi jalan, dan menghubungi MERS 999.

"Siasatan mendapati, mangsa berusia 50 tahun cedera di bahagian leher kanan serta lebam di bahagian perut dan paha akibat panahan petir.

"Terdapat juga luka di dagu dan lutut mangsa akibat jatuh dari motosikal. Mangsa disahkan meninggal dunia di lokasi kejadian," katanya.

Beliau berkata, siasatan mendapati terdapat dua lubang kesan panahan petir di atas jalan raya di lokasi kejadian.

"Tiada unsur jenayah pada fizikal badan mangsa dan lokasi kejadian.

"Bedah siasat mendapati punca kematian adalah akibat panahan petir dan polis mengklasifikasikan kes ini sebagai mati mengejut," katanya.

Terdahulu, tular di media sosial sejuk malam tadi beberapa gambar mangsa yang terbaring di tepi dengan kapsyen dipanah petir.

Tiada ulasan: