"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

“Malu dapat sakit pun dapat”, netizen bantai gelak tengok Mat rempit jatuh tertiarap masa buat ‘wheelie’

KIM SYAZIE

“Malu dapat sakit pun dapat!”. Aksi seorang penunggang motosikal yang jatuh tertiarap di atas jalan raya ketika sedang merempit tular di media sosial.

Mana tidaknya, lelaki tersebut dilihat menunggang motosikal secara berbahaya sambil membuat aksi ‘wheelie’ bagaikan seperti ingin menunjukkan kehebatannya kepada khalayak ramai.

Dalam video berkenaan, lelaki itu kelihatan memotong beberapa kenderaan di sebelah kiri dan setibanya di persimpangan sebuah lampu isyarat, dia sekali lagi memotong sebuah kenderaan di hadapannya dan mula memecut laju.

Namun, malang tidak berbau bagi dirinya apabila hilang kawalan dan terus jatuh tertiarap ke atas jalan raya.

Video kemalangan tersebut ada dikongsikan seorang pengguna media sosial Joekim Mako melalui laman Facebook JB TRACER: Johor Bahru Traffic, Crime & Community Service Report.

“Kombo, cuma belum dapat ‘surat cinta’ dari Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT),” tulisnya

Difahamkan kejadian itu berlaku pada pukul 4.30 petang Isnin berdasarkan cacatan data kamera papan pemuka (Dashcam) kenderaan yang merakam kejadian tersebut.

“Tunjuk lagak tak kena gaya, malu dapat dan sakit pun dapat,” tulisnya.

Dalam video berdurasi kurang seminit itu, lelaki berkenaan dipercayai mengalami kecederaan di kaki memandangkan dia dilihat berjalan dalam keadaan berjengket dan terus mengalihkan motosikalnya ke sebelah kiri jalan raya tersebut.

Namun begitu, setakat berita ini ditulis, tidak dapat dipastikan lokasi sebenar kejadian itu berlaku.

Tiada ulasan: