"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

JAIPs sanggah Wadi Annuar – “Dia hilangkan diri tanpa sebarang makluman”

NASUHA RAHMAN

Jabatan Hal Ehwal Agama Perlis (JAIPs) menyanggah dakwaan Ustaz Mohamad Wadi Annuar kerana gagal memberikan kerjasama sepertimana yang ditetapkan oleh JAIPs.

Pengarah JAIPs Najmuddin Abdul Karim memaklumkan bahawa Wadi Annuar telah hadir ke JAIPs pada 2 Mei 2023 setelah dipanggil bagi tujuan siasatan.

Walaubagaimanapun menurut beliau kenyataan Wadi gagal diambil kerana beliau keluar dari bilik siasatan dan menghilangkan diri tanpa sebarang makluman.

Kenyataan Wadi Annuar bertarikh 2 Mei 2023 adalah jauh tersasar dari realiti sebenar yang berlaku di JAIPs.

Berdasarkan pertemuan itu, Wadi gagal memberikan kerjasama sepertimana yang ditetapkan oleh JAIPs dan jabatan ini akan meneruskan kes berdasarkan peruntukan undang-undang sedia ada yang sedang berkuatkuasa dalam Negeri Perlis.

Untuk makluman pendakwah itu didakwa mengajar tanpa tauliah di Markaz Tarbiyah Pas Kawasan Kangar, Kompleks Pendidikan MATIN, Kampung Abi, Padang Machang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kangar, Asisten Komisioner Yusharifuddin Mohd Yusop mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian berkenaan dan kes akan disiasat mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan kerana menghalang penjawat awam.

Tiada ulasan: