"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Exco Terengganu terbabit kemalangan

Rosli Ilham
am@hmetro.com.my
KEADAAN kenderaan yang terbabit kemalangan di Kilometer 127.7, Lebuh Raya Pantai Timur2, dekat Temerloh Petang tadi.  FOTO Ihsan Pembaca
KEADAAN kenderaan yang terbabit kemalangan di Kilometer 127.7, Lebuh Raya Pantai Timur2, dekat Temerloh Petang tadi. FOTO Ihsan Pembaca
Kemaman: Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Perpaduan Nasional Terengganu Hanafiah Mat terbabit dalam kemalangan di Kilometer 127.7, Lebuh Raya Pantai Timur 1 (LPT 1) arah Kuantan, dekat Temerloh, petang tadi.

Bagaimanapun, Hanafiah yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Chukai bersama pemandunya, Mohd Zubaidi Zahari, 33, serta dua lagi penumpang kenderaan itu hanya cedera ringan.

Mohd Zubaidi berkata, kejadian itu berlaku kira-kira 4.20 petang ketika mereka dalam perjalanan dari Kuala Lumpur untuk pulang ke Kemaman.

Menurutnya, dalam perjalanan itu, dia yang memandu kereta Land Rover itu berada di lorong sebelah kanan sebelum sebuah lori membawa muatan buah-buahan secara tiba-tiba memasuki lorong yang sama.

"Ia menyebabkan kenderaan yang saya pandu hilang kawalan lalu terbalik," katanya ketika dihubungi malam ini.

Katanya, kemalangan itu menyebabkan dia dan kesemua penumpang cedera dan Hanafiah mendapat rawatan di Kuantan Medical Centre.

Sementara itu, Hanafiah bersyukur terselamat dalam kemalangan itu dan dan hanya lebam di bahagian paha.

Tiada ulasan: