"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerana mahukan rumah, ibu tergamak upah orang bunuh anak perempuan

IBU berkenaan ditahan polis selepas mengupah pembunuh membunuh anak perempuannya. FOTO Agensi.
IBU berkenaan ditahan polis selepas mengupah pembunuh membunuh anak perempuannya. FOTO Agensi.
Moscow: Seorang wanita Rusia dituduh mengupah seseorang untuk membunuh anak perempuannya sendiri semata-mata mendapatkan apartmen wanita itu.

Wanita berusia 67 tahun dari Krasnoyarsk, Rusia, dituduh mengarahkan pembunuhan anak perempuannya yang berusia 48 tahun supaya dia boleh mewarisi apartmennya, lapor Oddity Central.

Menurut penyiasat, pesara itu berkongsi niat buruknya dengan seorang kenalan tempatan yang memberitahunya bahawa mereka mengenali seseorang yang boleh melakukannya, dengan bayaran.

Pada 19 April lalu, kenalan itu mengadakan pertemuan antara wanita itu dengan pembunuh di sebuah taman di Odesskaya Street, di bandar Krasnoyarsk, di mana mereka membincangkan butiran dan kaedah melakukan jenayah itu.

Wanita itu didakwa berjanji untuk membayar pembunuh kontrak 80,000 rubel (kira-kira RM4,595) sebaik saja dia mengemukakan bukti pembunuhan itu.

Bagaimanapun, bakal pembunuh itu, seorang lelaki tempatan, memaklumkan kepada polis dan memberitahu mereka tentang niat jahat wanita itu.

Untuk mengumpul bukti yang diperlukan untuk sabitan, penyiasat memberitahu lelaki itu supaya terus memainkan peranan malah membantunya melancarkan pembunuhan itu.

Selepas memberitahu mangsa berusia 48 tahun tentang niat ibunya, polis meminta sesuatu yang peribadi yang boleh ditunjukkan oleh pembunuh upahan kepada majikannya sebagai bukti kematiannya.

Pada 3 Mei, pembunuh itu yang bertindak di bawah pengawasan penyiasat Rusia, memberitahu 'ibu penyayang' bahawa dia menyelesaikan kontrak, membunuh anak perempuannya dengan menikamnya berulang kali dengan pisau.

Sebagai bukti perbuatan itu, lelaki itu memberikan beg anak perempuannya kepada suspek.

Pada hari yang sama, wanita itu memindahkan upah00 rubel yang dijanjikan ke dalam akaun pembunuh bayaran.

Setelah mengumpulkan semua bukti yang diperlukan, polis menahan ibu Rusia itu dan dia kini secara rasmi dituduh melakukan jenayah di bawah Bahagian 3 Seni. 33, bahagian 1 Seni. 30, hlm. "Z" bahagian 2 Seni. 105 Kanun Jenayah Persekutuan Rusia (organisasi penyediaan pembunuhan untuk disewa).
-hmetro 

Tiada ulasan: