"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tong gas meletup dalam kereta

FMT Reporters

PETALING JAYA: Sebuah kereta rosak teruk apabila tong gas diletakkan dalam kenderaan itu meletup dalam kejadian di sebuah rumah flat di Bentong, Pahang.

Pegawai Perhubungan Awam, Jabatan Bomba dan Penyelamat (JBPM) Pahang, Zulfadli Zakaria berkata, pihaknya menerima laporan pada 11.44 pagi.

Katanya, siasatan mendapati kejadian itu berpunca tong gas LPG berada di dalam kereta tersebut.

“Tong gas itu diletakkan terbaring di bahagian tempat duduk penumpang belakang. Bagaimanapun, letupan itu tidak melibatkan kebakaran dan kemalangan kepada mangsa,” katanya.

Katanya, orang ramai dinasihatkan berhati-hati dan jangan meletakkan bahan mudah terbakar dan meletup yang ditinggalkan di dalam kereta terutama ketika musim suhu panas ketika ini.

Tiada ulasan: