"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

KKM nafi edar surat notis periksa bahagian sulit siswa di Perak

FMT Reporters

PETALING JAYA: Kementerian Kesihatan (KKM) menafikan mengeluarkan surat pemakluman mengenai pemeriksaan bahagian sulit bagi siswa lelaki di Perak seperti tular di media sosial.

Menurut KKM, surat edaran tular di media sosial itu adalah palsu.

“KKM tidak pernah mengeluarkan apa-apa surat seperti disebarkan ini oleh individu tidak bertanggungjawab.

“Untuk makluman, KKM tidak mempunyai Bahagian Penyakit Kelamin Berjangkit seperti ditularkan,” katanya di Twitter.

Dalam pada itu, KKM turut menasihatkan orang ramai supaya tidak mempercayai dan menghebahkan maklumat tidak sah dan boleh mendatangkan kekeliruan dalam kalangan masyarakat.

“Kami menasihati semua pihak untuk berhati-hati dalam menyebarkan informasi dan sentiasa memastikan kebenarannya sebelum diperpanjangkan,” katanya.

Terdahulu, tular di media sosial edaran surat makluman daripada KKM berkenaan kewajipan pemeriksaan alat kelamin siswa lelaki di Perak bagi membasmi penyakit alat kelamin akibat gejala lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT).

Tiada ulasan: