"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tanding DUN pula? Ini jawapan Nurul Izzah

Zikri Kamarulzaman

Nurul Izzah Anwar, anak perdana menteri, tidak memberikan jawapan pasti terhadap spekulasi dia akan bertanding di Pulau Pinang dalam pilihan negeri tidak lama lagi.

“Buat masa sekarang saya beri komitmen kepada tanggungjawab semasa sebagai ketua bersama badan penasihat yang diketuai oleh Hassan Marican.

“Saya bagaimanapun terikat kepada keputusan parti,” katanya kepada Malaysiakini.

Memetik sumber, Free Malaysia Today melaporkan Nurul Izzah akan bertanding di negeri itu dan diberikan portfolio penting dalam kerajaan negeri jika menang.

Tidak mengulas lanjut, katanya, kerja keras harus dilakukan untuk memperkukuhkan Pakatan Harapan (PH) dan kerajaan di setiap tempat menjelang pilihan raya negeri.

"Kestabilan politik adalah satu faktor penting dalam memastikan pertumbuhan ekonomi yang mampan dan kemakmuran yang berkongsi," tambahnya.

Nurul Izzah pernah menjadi anggota parlimen selama tiga penggal di Lembah Pantai (2008-18) dan Permatang Pauh (2018-22).

Bagaimanapun dalam pilihan raya umum lalu dia terkeluar daripada Dewan Rakyat apabila kalah kepada calon Perikatan Nasional (PN).

Dua bulan selepas itu dia dilantik sebagai penasihat tidak berbayar kepada bapanya Anwar Ibrahim di Kementerian Kewangan.

Selepas bantahan meluas, dia ditugaskan semula ke sekretariat penasihat khas kementerian itu.

Tiada ulasan: