"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bumbung runtuh: Pengarah Ikim diarah beri kerjasama kepada pihak berkuasa

Samadi Ahmad
am@hmetro.com.my
BUMBUNG dewan di Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim), Jalan Duta, Kuala Lumpur, runtuh, semalam. FOTO Ihsan Bomba
BUMBUNG dewan di Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim), Jalan Duta, Kuala Lumpur, runtuh, semalam. FOTO Ihsan Bomba
Putrajaya: Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama) mengarahkan Ketua Pengarah Institut Kefahaman Islam Malaysia (Ikim) Prof Madya Dr Mohamed Azam Mohamed Adil memberikan kerjasama kepada pihak berkuasa untuk menyiasat secara terperinci insiden bumbung dewan di Ikim yang runtuh, semalam.

Menterinya, Datuk Dr Mohd Na'im Mokhtar berkata, beliau dimaklumkan berkenaan kejadian itu pada pagi semalam.

Beliau juga meminta pengurusan Ikim mengambil langkah keselamatan dengan segera supaya tidak berlaku sebarang insiden tidak diingini.

"Saya mendoakan kakitangan yang mengalami kecederaan itu diberikan kesembuhan serta dipermudahkan segala urusan," katanya melalui satu kenyataan, hari ini.

Semalam, media melaporkan enam wanita berusia 30 hingga 50 tahun warga tempatan cedera ringan selepas keseluruhan bumbung dewan di Ikim di Jalan Duta, Kuala Lumpur, runtuh.

Mangsa dikejarkan ke Hospital Kuala Lumpur untuk menerima rawatan.

Tiada ulasan: