"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Pak Guard’ kunci motosikal polis guna parkir OKU

FMT Reporters
Tangkap layar sebuah motosikal polis trafik dikunci kerana meletakkannya di parkir kenderaan orang kurang upaya (OKU).
PETALING JAYA: Seorang anggota polis trafik dari Jabatan Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik (JSPT) Kuala Lumpur disaman kerana meletak motosikal di kawasan parkir kenderaan orang kurang upaya (OKU).

Ketua Polis Petaling Jaya, Mohamad Fakhrudin Abdul Hamid, berkata saman terhadap anggota terbabit telah dikeluarkan oleh Bahagian Siasatan dan Penguatkuasaan Trafik, IPD Petaling Jaya.

“Kita telah mengesan satu gambar tular, dimuat naik oleh pemilik akaun Twitter, sebelum siasatan lanjut dijalankan,” katanya dalam kenyataan.

Fakhrudin berkata, pihaknya tidak akan berkompromi dengan pengguna jalan raya termasuk agensi penguatkuasa yang tidak mematuhi peraturan.

“Tindakan tegas terhadap mereka melanggar undang-undang, pengguna jalan raya dinasihatkan agar sentiasa mematuhi arah papan tanda jalan,” katanya.

Terdahulu tular satu video dan gambar menerusi aplikasi Twitter yang menunjukkan motosikal jenis Honda ST 1300, dikunci oleh seorang pengawal keselamatan sebuah pangsapuri di Petaling Jaya, pada 11.30 pagi Isnin.

Menerusi video dan gambar yang tular, anggota polis terbabit menunggu motosikalnya dikunci dibuka oleh seorang pengawal keselamatan kawasan kediaman berkenaan sebelum beredar dari kawasan tersebut.

Tiada ulasan: