"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Timbalan menteri S'wak diserang, polis buka kertas siasatan

Malaysiakini

Polis menyiasat dakwaan kejadian serangan terhadap seorang timbalan menteri Sarawak pada Selasa.

Pesuruhjaya Polis Sarawak Mohd Azman Ahmad Sapri berkata timbalan menteri yang tidak dinamakan itu mendakwa diserang berhampiran rumahnya di Tabuan Jaya pada 9.06 malam pada 30 Mei lalu.

"Dalam aduan tersebut, pengadu mendakwa melihat empat suspek dipercayai warga tempatan dalam keadaan mencurigakan serta menegur mereka.

"Salah seorang daripada mereka tidak berpuas hati dengan teguran telah cuba menyerang dan mengasari beliau sehingga mengakibatkan kecederaan pada bahagian belakang badan," katanya pada satu kenyataan, hari ini.

Kes disiasat mengikut Seksyen 323/506 Kanun Keseksaan, katanya.

Sambil menggesa orang ramai tidak membuat spekulasi, Mohd Azman menyeru mereka yang mempunyai maklumat supaya menghubungi pegawai penyiasat Rathna Borhan di talian 019 817 6267.

Terdahulu, Sinar Harian melaporkan seorang timbalan menteri mendapatkan rawatan hospital bagi mengubati kecederaannya sebelum membuat laporan polis.

Tiada ulasan: