"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cinta tidak berbalas, wanita warga emas maut dibunuh

Mohd Khidir Zakaria
am@hmetro.com.my

Port Dickson: Kematian seorang wanita yang ditemui tidak sedarkan diri dalam sebuah bilik di rumahnya dipercayai dibunuh akibat cinta tidak berbalas.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superintendan Aidi Sham Mohamed berkata, dalam kejadian pada 9 Mei, jam 12.30 tengahari, wanita berusia 67 tahun yang ditemukan tidak sedarkan diri di dalam sebuah bilik di sebuah rumah di Batu 8 Jalan Pantai Teluk Kemang Port Dickson.

Menurutnya, Pembantu Perubatan dari Hospital Port Dickson mengesahkan kematian mangsa di tempat kejadian.

"Mayat wanita warga emas itu kemudiannya terus dibawa ke Hospital untuk bedah diasat bagi mengenalpasti punca kematian.

"Pada 16 Mei lalu, jam sekitar 12.50 malam, polis berjaya membuat tangkapan terhadap seorang lelaki yang disyaki terbabit dengan pembunuhan wanita malang ini.

"Suspek lelaki berbangsa Melayu berusia 45 tahun di tahan di sebuah rumah di Kuala Klawang, Jelebu, Negeri Sembilan.

"Polis turut merampas sebuah telefon bimbit milik suspek untuk siasatan lanjut," ujarnya dalam kenyataan akhbar hari ini.

Aidi Sham berkata, kertas siasatan 'mati mengejut' juga sudah diklasifikasikan semula dibawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

"Hasil siasatan awal mendapati, motif pembunuhan adalah disebabkan cinta tidak berbalas.

"Kertas siasatan juga sudah dirujuk kepada Pengarah Timbalan PendakwarayaNegeri Sembilan dan sudah mendapat arahan pertuduhan dibawah Seksyen 302 KKdan suspek juga akan turut dituduh dibawah Seksyen 411 KK," katanya.

Tambah beliau, suspek akan dihadapkan keMahkamah Majisteret Port Dickson esok untuk pertuduhan.

Tiada ulasan: